joi, 19 aprilie 2012

Agrafe Nereusite (4th Part)

         -Fruntea sus frate ! Acestea au fost cuvintele ce m-au impins de la spate din acel moment , avand ecou chiar si inca in prezent . Au avut atata tarie , atata scrasnet infiorat de dinti , atata revolta , incat m-au inlemnit . Fara ras , fara plans . 
         I-am multumit politicos , intinzandu-i mana , iar apoi l-am rugat sa plece . Aveam nevoie de aer , aveam nevoie de libertate , aveam nevoie de ... ruperea cu universul uman . Pe cat posibil incercam sa nu ma gandesc la asta , sa nu-mi fac imagini chinuitoare cu cei 2 , purtandu-si tandreturi unul-altuia , fara o centima de jena . Imi numaram pasii ... trebuia sa-mi ocup mintea cu alte lucruri , oricat de banale ar fi fost .
         Sub un nuc batran , o banca retrasa imi atrage interesul . Vantul adia atat cat sa-si faca simtita prezenta , iar toropeala amiezii isi etala ultimele puteri . Aveam in fata lacul , unduielile lui si cateva lebede ce dezmorteau peisajul . Liniste curata , liniste a naturii . Insa dupa cateva momente apasate de divinul silentiozitatii , se intrezare o silueta mica,cocosata, ce purta o pereche de ochelari rotunzi . O batranica , plimbandu-si ofurile pe aleea patata de o umezeala proaspata . Se aseaza langa mine fara a scoate niciun glas , ofteaza scurt , iar apoi se cufunda in liniste , vrand parca sa se alature magiei . Nefiind caracterizata de o rabdare inodora , sparge tacerea dupa numai cateva secunde .
         -Strainule , vad in privirea ta tristete adanca . Tare mi-e teama ca o fetiscana mai neastamparata ti-a facut asta . Trebuie sa fie greu ...
         -Te rog , nu am nevoie de consiliere acum , o intrerupsei eu plin de manhnire . Iti multumesc ca incerci , dar te rog din suflet , inceteaza . E mai bine asa ! Chiar daca ultima propozitie am pronuntat-o pe un ton mult mai alert , femeia invarsta nu s-a simtit amenintata , continandu-si fara grija ce avea de spus :
          -...pentru un tanar de varsta ta , sa sufere din dragoste asa devreme . Trebuie sa te gandesti ca vor urma altele cu mult mai potrivite pentru tine . Sau poate , esti atat de abatut din cauza dragostei ce i-o porti . E frumoasa dragostea la tinerete . Dupa un chicot subtil stilizat , am simtit o eliberare a mintii de toate lucrurile ce-mi apasau cutia craniana intr-un ritm alert . 
          -Presupun ca aveti dreptate , poate o iubesc ! Rostind aceste cuvinte , realizez ca nu i-am marturisit niciodata acest lucru de frica a ceea ce ar fi putut urma . Dar spune-mi dumneavoastra cum ati ajuns sa intelegeti iubirea ?!
          Cu acelasi chicot imi raspunse :
          -Fiule , nimeni nu a ajuns la acest nivel de cunoastere . Ea nu este o carte pe care o poti invata ,  nu este o lectie care poate fi predata . Fiecare om are o parere diferita asupra ei . Cunoasterea consta in abilitatea de a reusi sa te bucuri din plin de calitatile ei , fara prea multe intrebari . Suntem prea mici pentru asemenea intrebari.
           Se ridica usor apoi se indrepta spre celalalt capat al parcului fara a mai face alte adaugari sau formule de incheiere . Imi ridicase multe semne de intrebare : Cum de s-a nimerit sa fiu doar eu si ea in parc ? Cum si-a dat seama care era problema ? Cel mai important :  Prin ce farmece sau incantatii a reusit prin prezenta ei de numai 4 minute sa-mi schimbe radical starea de spirit ? ... Probabil ca a fost un semn de la Dumnezeu , sau poate , fata asta chiar a avut un impact imens asupra mea .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu